fbpx

Αύγουστος, 2019

02Αυγ21:0023:30Ουτοκία – Παραλλαγή στους Όρνιθες (του Αριστοφάνη) 

Περισσότερα

Λεπτομέρειες εκδήλωσης

Ουτοκία – Παραλλαγή στους Όρνιθες (του Αριστοφάνη)

«1919. Σ’ ένα καράβι με προορισμό τη μυστηριώδη νήσο της Νεφελοκοκκυγίας. Ο Πεισθέταιρος, «φιλοευρωπαίος Έλλην», οδηγεί σύσσωμες τις Ευρωπαϊκές δυνάμεις στην καινούρια τους αποικία, στον καινούριο κόσμο με τους ανθρώπους- πουλιά. Το ταξίδι κρατάει πολύ καιρό ακόμη και οι φιλάνθρωποι επιβάτες αδημονούν και σχεδιάζουν τον εκπολιτισμό των αγρίων που θα συναντήσουν. Εκκλησία, κατηχητικό, σχολείο, ένα εργαστήριο ανθρωπολογίας, αλλά και ένα παράρτημα της Εταιρίας «Φτερά και Υγεία». Η απόβαση στη Νεφελοκοκκυγία θα πραγματοποιηθεί. Όμως αυτή τη φορά η Ιστορία θα ανατραπεί».

Ομάδα “Monstrare art group ” – Θέατρο Εταιρότητα
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Θωμάς Βελισσάρης
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Μαρία Καβαλιώτη
Μουσική επιμέλεια: Ευτυχία Καβαλίκα
Ενδυματολογική επιμέλεια κοστουμιών: Δέσποινα Βελισσάρη
Φωτισμοί: Γιώργος Κόγιας

Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Μπακαστάθη
Φωτογραφίες – trailer: Γιώργος Κόγιας
Αφίσα: Τατιάνα Νικολαΐδου
Οργάνωση Παραγωγής: Monstrare Art Group

Την παράσταση θα συνοδεύει έκθεση φωτογραφίας με θέμα: Απειλούμενα είδη στο αστικό τοπίο

Τιμές Εισιτηρίων: 12 € κανονικό (10 € προπώληση), 8 € μειωμένο (ανέργων/φοιτητικό/πολυτέκνων/ΑΜΕΑ /άνω των 65), 5 € ατέλεια

Η Κοιν.Σ.Επ Πολιτισμού Monstrare – Παραστατικές Τέχνες και Δημιουργική Γραφή ιδρύθηκε το 2018 από μία ομάδα δέκα νέων καλλιτεχνών, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και σκοπό της την οργάνωση και εκτέλεση θεατρικών παραστάσεων, την προαγωγή των παραστατικών τεχνών εν γένει, καθώς και την ανάδειξη του σύγχρονου παγκόσμιου θεατρικού λόγου. Βασική επιδίωξή της αποτελεί η οργάνωση ενός συνόλου ποικίλων καλλιτεχνικών δράσεων μέσα στην πόλη, οι οποίες θα ανοίξουν μια δημιουργική συνομιλία με ένα ευρύτερο δίκτυο ανθρώπων, χώρων και μορφών καλλιτεχνικής έκφρασης.  

Κατά τη θεατρική περίοδο 2019-2020 η Monstrare κάνει την επίσημη έναρξη των καλλιτεχνικών της δραστηριοτήτων με την παράσταση Ουτοκία – Παραλλαγή στους Όρνιθες σε κείμενο και σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη.

Στο παράλληλο καλλιτεχνικό πρόγραμμα της ομάδας ανήκει ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα (Χριστουγεννιάτικο ταξίδι, βασισμένο στη Χριστουγεννιάτικη Ιστορία του Κ. Ντίκενς) καθώς και μια σειρά ανοιχτών προβών και παράλληλων δράσεων γύρω από τον κύριο θεματικό άξονα των Ορνίθων του Αριστοφάνη, με τον τρόπο που αναγνώστηκαν από τον σκηνοθέτη και την ομάδα. 

Σκηνοθετικό σημείωμα

Το έργο, Ουτοκία – παραλλαγή στους Όρνιθες, βασίζεται στους Όρνιθες του Αριστοφάνη. Αποτελεί, σε ένα μεγάλο ποσοστό, ένα πείραμα πάνω στο «τι θα γινόταν μετά» το τέλος των Ορνίθων. Θεωρείται, εκ των προτέρων, ότι ο μεγάλος δραματουργός της κλασικής αρχαιότητας, γράφει μια αλληγορία για τον ασύδοτο ιμπεριαλισμό – θα λέγαμε σήμερα –  της πατρίδας του, κυρίως δε στην διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Εξού και η αφήγηση, στο πρωτότυπο κείμενο Ουτοκία, γίνεται, ως επί το πλείστον, από την οπτική των αποικιοκρατών στα τέλη του 19ου, αρχές του 20ου,  αιώνα. Οι μεγάλες αποστολές των Ευρωπαϊκών δυνάμεων στις ανά τον κόσμο αποικίες τους, στο έργο Ουτοκία, παρουσιάζονται πάνω σ’ ένα καράβι που οδηγεί στην νήσο της Νεφελοκοκκυγίας –  μία πρόσφατη ανακάλυψη του «φιλοευρωπαίου Έλληνα», Πεισθέταιρου. Κάθε ένας επιβάτης του καραβιού εκπροσωπεί και έναν ευρύτερο χώρο των δυτικών επιτευγμάτων : την εκκλησία, την βιομηχανία, τον έκδηλο τυχοδιωκτισμό, την φιλανθρωπία, την συστηματοποιημένη παιδεία, τις τέχνες και την ιατρική.

Παρόλα αυτά οι «ιθαγενείς» της Νεφελοκοκυγίας στο έργο Ουτοκία, παρουσιάζονται στην τελευταία σκηνή του έργου, και αναφέρονται εμμέσως, στους ιθαγενείς πληθυσμούς της Αμερικής, με στοιχεία επίσης, από τους Αβορίγινες κατοίκους της Αυστραλίας. Εν ολίγοις παρουσιάζονται ως ανθρώπινα πλάσματα – και όχι πουλιά – που λατρεύουν τα ιπτάμενα πλάσματα του ουρανού.  Γι’ αυτό και στην όψη, μιμούνται αυτό που τόσο πολύ θαυμάζουν: τους όρνιθες.

Η παράσταση αποτελεί την συνέχεια μιας δουλειάς που με τον θίασο της κοιν.σ.επ. monstrare, έχει ξεκινήσει εδώ και 3 χρόνια περίπου. Οι προηγούμενες δύο παραγωγές – «Το ατλαζένιο γοβάκι» του Πολ Κλοντέλ (black box – Μάϊος 2016) και Ο Βίος του Ευστράτιου (Μπεν Σουσάν Χαν, Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου, Θέατρο Θησείο, Αρχαία Στάγειρα – 2017, Μάϊος – Οκτώβριος), αποτέλεσαν ένα πεδίο πειραματισμού: αφένος στην πρώτη παραγωγή πάνω στο ποιητικό θέατρο και τον συνδυασμό του με το διάσημο κόμικ Corto Maltese του Ούγκο Πρατ, αφετέρου στην δεύτερη παραγωγή πάνω σε μία μορφή σύγχρονου διθυράμβου. Η προβληματική και των δύο παραστάσεων κινήθηκε γύρω από την έννοια του τυχοδιωκτισμού (το ξέφρενο κυνήγι χρήματος και εξουσίας) όπως αυτή μορφοποιήθηκε μέσα από το σύγχρονο προσωπείο του πρώιμου καπιταλισμού.

Στην Ουτοκία αυτή η προβληματική, που ήδη κατατέθηκε με τις δύο προηγούμενες παραγωγές, αποκτά μία μεγαλύτερη ευρύτητα. Λιγότερο τοπικιστική – και λιγότερο «ελληνική» – από τον Βίο του Ευστράτιου, και λιγότερο εξπρεσιονιστική από το «Ατλαζένιο Γοβάκι». Η δομή του έργου είναι μία σπουδή στο ρεαλιστικό θέατρο των τελών του 19ου αιώνα, με αποτέλεσμα και η υποκριτική να δεσμεύεται μέσα στα όρια αυτού του καλλιτεχνικού ρεύματος. Η σκηνοθεσία προσπαθεί να εκμεταλλευτεί όλα τα «τερτίπια» του ρεαλισμού, με στόχο η τελική ανατροπή όλων των θεατρικών – και ιστορικών – συμβάσεων να είναι όσο το δυνατόν πιο ισχυρή.

Τα κείμενα που μελετήθηκαν για την δημιουργία του έργου και την εμβάθυνση των ρόλων – με γνώμονα πάντα το ρεαλιστικό θέατρο – είναι:

Το θεατρικό έργο του Τ. Μπέρνχαρντ Ιμμάνουελ Καντ, σε συνδυασμό με το μυθιστόρημα του Τζόζεφ Κόνραντ, Νοστρόμο.

Το μυθιστόρημα της Χάνια Γιαναγκιχάρα, Οι άνθρωποι στα δέντρα.

Ο Βυσσινόπηκος, του Άντον Τσέχωφ και – σε συνδυασμό με τους Όρνιθες του Αριστοφάνη –

Οι Τρωάδες του Ευριπίδη.

Σε ό,τι αφορά στις συγγραφικές απόπειρες του γράφοντος, οι Όρνιθες είναι η τρίτη απόπειρα «διασκευής» έργου του Αριστοφάνη. Προηγήθηκαν οι Αχαρνείς και η Λυσιστράτη.

Θωμάς Βελισσάρης – Ιανουάριος 2019.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ

Συγγραφέας/Σκηνοθέτης:

Θωμάς Βελισσάρης

Γεννήθηκε το 1977 στην Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του ΚΘΒΕ – 1999. Ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Τέχνης «Ακτίς Αελίου», 2000 – 2014. Ιδρυτικό μέλος και καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Εταιρότητα – 2014.
Υποψήφιος για το Βραβείο Νέου Δημιουργού της ένωσης κριτικών θεάτρου (2007- 2008).
Υποψήφιος για το Βραβείο ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ ερμηνείας ηθοποιού σε ελληνικό έργο (2010 -2011)
Ως ηθοποιός, έχει παιξει στις περισσότερες παραστάσεις του Θεάτρου Τέχνης «Ακτίς Αελίου» και του Θεάτρου «Εταιρότητα». Έχει επίσης συμμετέχει σε παραστάσεις του ΚΘΒΕ και του Εθνικού Θεάτρου. Έχει σκηνοθετήσει επαγγελματικά στο Θέατρο Τέχνης «Ακτίς Αελίου», στο Θέατρο Εταιρότητα, στο ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, στην παιδική σκηνή Θεσσαλονίκης κ.α.
Έχει διασκευάσει για το θέατρο έργα των: Αδελφών Γκριμμ, Άλφρεντ Ντέμπλιν, Αριστοφάνη κ.α. Έχει επίσης γράψει τέσσερα πρωτότυπα θεατρικά έργα. Διδάσκει υποκριτική, φωνητική, αυτοσχεδιασμό και κίνηση από το 2001 σε θεατρικά εργαστήρια.
Έχει διδάξει υποκριτική και ορθοφωνία στις σχολές: ΚΘΒΕ, Σύγχρονο Θέατρο – Βασίλης  Διαμαντόπουλος, Ανδρέας Βουτσινάς, ΙΑΣΜΟΣ και Ωδείο Αθηνών.
Βοηθός Σκηνοθέτη:

Χριστίνα Μπακαστάθη

Η Χριστίνα Μπακαστάθη γεννήθηκε στην Πάτρα τον Οκτώβριο του 1995. Τα τελευταία χρόνια ζει στη Θεσσαλονίκη, όπου και ολοκληρώνει τις σπουδές της στο Τμήμα Θεάτρου της Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ με κατεύθυνση την υποκριτική.
Έχει παρακολουθήσει μαθήματα θεάτρου και χοροθεάτρου σε θεατρικά εργαστήρια στην Πάτρα («Χορογαία») και στην Θεσσαλονίκη («Art mates», με δασκάλους την Ιωάννα Γεωργαντά και την Δήμητρα Λαρετζάκη) .
Συμμετείχε ως εμψυχώτρια στο 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου με σκοπό την δημιουργία της θεατρικής παράστασης Οι φίλοι μας τα ζώα (2015) , και ως βοηθός εμψυχωτή στις θεατρικές ομάδες του 1ου Λυκείου Συκεών και του 2ου Γυμνασίου Συκεών με σκοπό την δημιουργία των παραστάσεων Φρουτοπία και το Το όνειρο αντίστοιχα, στα πλαίσια των πολιτιστικών τους δράσεων (2016-2017).

Το 2018 έπαιξε στην παράσταση Ασθμαίνω (βασισμένο στην ζωή και το έργο της Lavinia Schulz) που παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ Ανοιχτής Σκηνής του δήμου Θεσσαλονίκης στο θέατρο Άνετον και στο Open Stage Festival στην Βενετία.

Παρακολουθεί μαθήματα σύγχρονου χορού με τον χορευτή και χορογράφο Αλέξανδρο Γκουντινάκη.
Ηθοποιοί:

Μαρία Αρουτζίδου

Η Μαρία Αρουτζίδου κατάγεται από την Θεσσαλονίκη και ζει εκεί. Σπούδασε Οργάνωση και
Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Τμήμα Διοίκησης και Οικονομίας του ΑΤΕΙ Καβάλας και στην συνέχεια φοίτησε στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή-Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος. Ολοκλήρωσε επιτυχώς τις εξετάσεις υποκριτικής του Υπουργείου Πολιτισμού και έπειτα εντάχθηκε στον θίασο του Θεάτρου Εταιρότητα. Επίσης, υπήρξε σπουδάστρια του διεθνούς θερινού σχολείου αρχαίου δράματος «Λύκειο Επιδαύρου 2017:
Η έλευση του Ξένου». Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις:
– Θ. Βελισσάρης: Ο Βίος του Ευστράτιου|Γραφή Πρώτη, σκην.: Θ. Βελισσάρης, Θέατρο Εταιρότητα, 2017. (Συμμετοχή σε φεστιβάλ: Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου στο Δημοτικό Θέατρο Κήπου, Μονής Λαζαριστών στην Μικρή Σκηνή, Reborn in Athens 2017 στο Θησείον

Ένα θέατρο για τις τέχνες, #PRESS_taratsa της ΕΣΗΕΜΘ).
– Ευριπίδης: Βάκχες: μια λειτουργία, σκην.: Μ. Φριντζήλα, Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, 2017.
– Πωλ Κλωντέλ: Άσκηση για ένα ατλαζένιο γοβάκι, διασκευή και σκην.: Θ.Βελισσάρη, Θέατρο BlackBox, 2016.
– Πηνελόπη Δέλτα: Ο Τρελαντώνης, διασκευή Α.Γιαννοπούλου και σκην.:Κ.Γεράρδος, Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης, 2015.

Ταυτόχρονα με τις επαγγελματικές της δραστηριότητες έχει παρακολουθήσει σειρά ποικίλων σεμιναρίων με εισηγητές όπως: Νίκο Σακαλίδη, Θωμά Βελισσάρη, RootlessRoot: Linda Kapetanea&JozefFrucek (μέθοδος Fighting Monkey), Phillip Zarrilli, Enrico Bonavera, Μάρθα Φριντζήλα, Σωτήρη Καραμεσίνη (μέθοδος MUSA), Βασίλη Παπαγεωργίου, Φρόσω Κορρού, Πόλυ Βόικου, Κατερίνα Διακουμοπούλου (drama in education), Ευτυχία Καβαλίκα και Γιάννη Μετζικώφ.
Το 2016 συμμετείχε ως βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση «Χέντα Γκάμπλερ» του Ερρίκου Ίψεν, σε σκηνοθεσία Ν. Σακαλίδη στο Θέατρο Αμαλία και το 2017 ως φροντιστής στην παράσταση «Ο Μικρός Πρίγκιπας» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξιπερύ, σε σκηνοθεσία Δ.

Μπογδάνου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Έχει επίσης εργαστεί και σε άλλες σχετικές δράσεις της πόλης της Θεσσαλονίκης, όπως το

Θεματικό Πάρκο «Οι μυστικοί κόσμοι του Ευγένιου Τριβιζά» στην ΔΕΘ – Helexpo.

 

Άννα-Μαρία Ιακώβου

Η Άννα-Μαρία Ιακώβου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη τον Φεβρουάριο του 1991 και έκτοτε ζει εκεί. Σπούδασε στη Νομική του Α.Π.Θ., ενώ παράλληλα φοίτησε στο θεατρικό εργαστήρι του Θεάτρου Τέχνης Ακτίς Αελίου. Έπειτα, εντάχθηκε στον θίασο του θεάτρου Εταιρότητα
και εισάχθηκε στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ., όπου έχει ολοκληρώσει την κατεύθυνση της Σκηνοθεσίας και είναι τελειόφοιτη στην κατεύθυνση της Υποκριτικής. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων υποκριτικής, ορθοφωνίας και χορού, με τους Νίκο Σακαλίδη, Θωμά Βελισσάρη, Κώστα Γεράρδο, Jaroslaw Fret και Simona Sala και τον θίασο Zero en conducta.
Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός στις παραστάσεις: «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρας Φον Καντ» σε σκηνοθεσία Θεανώς Αμοιρίδου, «Πιασμένοι σε παγίδα» – Μονόπρακτα του Τένεσι Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Θεανώς Αμοιρίδου, «Δεν παίζουν με τον έρωτα» σε σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη και «Κλέφτες» σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη και Θωμά Βελισσάρη.
Επίσης, ως βοηθός σκηνοθέτη στις παραστάσεις «Άλκηστις» σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη και «Γιάλτα» σε κείμενο και σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη.
Έγραψε και σκηνοθέτησε την παράσταση “Fate” που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη το 2016. Συμμετείχε ως σκηνοθέτις και ηθοποιός σε δύο παραστάσεις στα πλαίσια των μαθημάτων Σκηνοθεσίας στο Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ.: “Corpora Mutata” με επόπτη τον Βίκτωρα Αρδίττη και «Joseph Roth- αὐτό πού βλέπω» με επόπτη τον Μιχαήλ Μαρμαρινό. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του καλλιτεχνικού περιοδικού Stain. Κείμενά της, καθώς και κάποιες μεταφράσεις ποιημάτων, έχουν δημοσιευτεί στο περιοδικό Βακχικόν. Τα τελευταία δύο χρόνια εργάζεται ως θεατροπαιδαγωγός σε καλλιτεχνικά εργαστήρια (Ω2, Συν κ.α.).

 

Μαρίνα Καζόλη

Γεννήθηκε στη Λήμνο το 1988. Ζει στην Θεσσαλονίκη από το 2005. Σπούδασε Δημοσιογραφία και Μ.Μ.Ε. στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ παράλληλα ολοκλήρωσε το τριετές θεατρικό εργαστήρι του Θεάτρου Τέχνης Ακτίς Αελίου. Έπειτα, εντάχθηκε στο Θέατρο Εταιρότητα, όπου συμμετείχε ως ηθοποιός αλλά και ως βοηθός σκηνοθέτη στις παραστάσεις του θεάτρου.
Ασχολείται με την υποκριτική τα τελευταία δέκα χρόνια. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, μάσκας, κίνησης, ορθοφωνίας και χορού με τους : Θωμά Βελισσάρη , Νίκο Σακαλίδη, Σίμο Κακάλα και Κώστα Γεράρδο.
Έχει συμμετάσχει ως ηθοποιός σε αρκετές παραστάσεις του εργαστηρίου του Θεάτρου Τέχνης Ακτίς Αελίου, του Θεάτρου Εταιρότητα, σε μουσικοθεατρικές αλλά και σε παιδικές παραστάσεις, σε σκηνοθεσίες Θωμά Βελισσάρη, Νίκου Σακαλίδη, Θεανώς Αμοιρίδου, Παυλίνας Χαρέλα, Δημήτρη Σακατζή και του Κουκλοθίασου Redicolo.

Έχει συνεργαστεί με τη Σχολή Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στα πλαίσια μαθήματος σκηνοθεσίας συμμετέχοντας σε σκηνοθεσία της Άννας Μαρίας Ιακώβου και επίσης, έχει εργαστεί σε ψυχαγωγικό θεματικό πάρκο για παιδιά. Το 2017 συμμετείχε σε ταινία μικρού μήκους σε σκηνοθεσία της Τατιάνας Νικολαίδου.

 

Αλέξανδρος Καλτζίδης

Ο Αλέξανδρος Καλτζίδης γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 1993 στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη όπου και διαμένει έως σήμερα. Το 2015 ολοκλήρωσε της σπουδές του στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή -Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος με πιστοποιημένο πτυχίο από το Υπουργείο Πολιτισμού.Πριν την επαγγελματική σχολή υποκριτικής, φοίτησε σε διάφορα θεατρικά εργαστήρια όπως το εργαστήρι της Δραματικής Σχολής του Ανδρέα Βουτσινά, το Τεχνουργείο και το θεατρικό εργαστήρι Λαμπιόνι. Επίσης, έχει συμμετάσχει για αρκετά χρόνια στην θεατρική ομάδα του Δήμου Σταυρούπολης ως ηθοποιός, αλλά και σε αρκετές παραγωγές ως τεχνικός. Έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες Δημήτρη Σακατζή, Θωμά Βελισσάρη, Ταμίλα Κουλίεβα, Αστέρη Πελτέκη και Ανίτα Γκαϊτατζή. Παράλληλα με τις επαγγελματικές του δραστηριότητες, έχει παρακολουθήσει μαθήματα σύγχρονου χορού στην Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης με καθηγήτρια την Πόλυ Βόικου και στην σχολή χορού της Άσπας Φούτση με καθηγήτρια την Μαριάνθη Ψωματάκη. Επίσης, επί σειρά ετών ήταν χορευτής παραδοσιακών χορών στον Πολιτιστικό Σύλλογο Ανατολικού «Η Βαλμάδα» και συμμετείχε σε πολλές παραστάσεις σε Ελλάδα αλλά και εξωτερικό.
Έχει κάνει σπουδές σε πιάνο και κιθάρα στο Αριστοξένειο Ωδείο. Ως μουσικός έχει συμμετάσχει στο μιούζικαλ «Ένα Βήμα την Φορά» το 2017 σε σκηνοθεσία Μαρίας Στεφάνου, καθώς επίσης και στην ρεμπέτικη παράσταση «Εις τους πέντε δρόμους» το 2018 σε σκηνοθεσία Λένας Πετροπούλου.

Μάρω Καραγεώργου

Σπούδασε Πολιτικός Μηχανικός στην Πολυτεχνική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και υποκριτική στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή – Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος αποκτώντας πιστοποιημένο πτυχίο από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Το 2015 έγινε μέλος του Θεάτρου Εταιρότητα, συμμετέχοντας σε παραστάσεις όπως «Ο

Βίος του Ευστράτιου|Γραφή Πρώτη» σε κείμενο και σκηνοθεσία του Θωμά Βελισσάρη,

“Χέντα Γκάμπλερ” του Ερρίκου Ίψεν, σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη, “Άσκηση για ένα

Ατλαζένιο Γοβάκι” με αφορμή το έργο “Ατλαζένιο Γοβάκι” του Πωλ Κλωντέλ, σε σκηνοθεσία

Θωμά Βελισσάρη.

Στο χώρο του παιδικού θεάτρου έχει συνεργαστεί με την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης για

την παράσταση «Ο Μάγος του Οζ» του Φ. Μπάουμ σε σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη, με το

Θέατρο Σοφούλη για μια σειρά παραστάσεων σε σκηνοθεσία Παυλίνας Χαρέλα, ενώ

συμμετείχε επίσης στο Θεματικό Πάρκο «Οι μυστικοί κόσμοι του Ευγένιου Τριβιζά» (ΔΕΘ –

Helexpo).

Έχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη στην παράσταση της Παιδικής Σκηνής Θεσσαλονίκης

«Ολιβερ Τουίστ», σε σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη, καθώς και στο Θεατρικό Αναλόγιο «Λο»

σε κείμενο του Αλέκου Λούντζη και της Αναστασίας Μητροπάνου και σκηνοθεσία Θωμά

Βελισσάρη. Στον κινηματογράφο έχει συμμετάσχει στις ταινίες «Marly», της Ελένης

Χρυσομάλλη (διαγωνιστικό πρόγραμμα του 39ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους

Δράμας) και «Ανέφικτη Ενότητα» του Κωνσταντίνου Στάθη.

Υπήρξε σπουδάστρια του διεθνούς θερινού σχολείου αρχαίου δράματος «Λύκειο

Επιδαύρου 2017: Η έλευση του Ξένου» και έχει παρακολουθήσει πολυάριθμα σεμινάρια

υποκριτικής, ορθοφωνίας, κινησιολογίας αλλά και θεωρητικής του θεάτρου με εισηγητές

όπως ο Νίκος Σακαλίδης, ο Θωμάς Βελισσάρης, ο Αλέξανδρος Μιχαήλ, ο Βασίλης

Παπαγεωργίου, η Κατερίνα Διακουμοπούλου, η Φρόσω Κορρού, ο Enrico Bonavera, η

Μάρθα Φριντζήλα, ο Σωτήρης Καραμεσίνης (μέθοδος MUSA), οι Rootless Root ( μέθοδος

Fighting Monkey) και άλλοι.

Ζει μέχρι και σήμερα στη Θεσσαλονίκη και εργάζεται ως ηθοποιός, ενώ παράλληλα

ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό της στον τομέα της Διαχείρισης Τεχνικών Έργων (Ελληνικό

Ανοικτό Πανεπιστήμιο).

 

Δημήτρης Κουστολίδης

Γεννήθηκε το 1986 στις Σέρρες. Ζει στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία επτά χρόνια. Σπούδασε

στο τμήμα Γλώσσας Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών (με κατεύθυνση στην

τουρκική γλώσσα) και παράλληλα αποφοίτησε από το τριετές Θεατρικό εργαστήρι του

Θρακικού Ωδείου Κομοτηνής με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Λέανδρο Ταλλιώτη. Είναι

απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής-Σχολής Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος

με πιστοποιημένο πτυχίο από το Υπουργείο Πολιτισμού.

Συνεργάζεται ως ηθοποιός με το Θέατρο Εταιρότητα τα τέσσερα τελευταία χρόνια με τους

σκηνοθέτες Νίκο Σακαλίδη και Θωμά Βελισσάρη. Έχει συμμετάσχει σε μουσικοθεατρικές

παραστάσεις με τους σκηνοθέτες : Δημήτρη Σακατζή και Άννα Μαρία Ιακώβου.

Στο παιδικό θέατρο έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες : Παυλίνα Χαρέλα, Δημήτρη

Σακατζή και Θωμά Βελισσάρη.

Ως χορευτής έχει συνεργαστεί με την Κατερίνα Ευαγγελάτου στην παράσταση «Φάουστ»

(2016) καθώς και σε παραστάσεις με την Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου

Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια υποκριτικής, κίνησης και ορθοφωνίας με τους : Νίκο

Σακαλίδη, Θωμά Βελισσάρη, Θεόδωρο Τερζόπουλο, Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, Αλίκη

Δουρμάζερ, Πόλυ Βόικου και Κωνσταντίνο Γεράρδο.

Έχει συμμετάσχει σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους με τους σκηνοθέτες : Αλέξη Τσάφα

και Γιάννη Φώτου, Βασίλη Ματιάκη, Κώστα Στάθη, Δημήτρη Καρρά και Αποστόλη Καρούλα.

Επίσης, το 2018 συνεργάστηκε ως ηθοποιός με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών.

 

Τατιάνα Νικολαΐδου

Η Τατιάνα Νικολαΐδου Σπούδασε στο Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Στα σπουδαστικά της χρόνια εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη σε διαφημιστικά και video clips πανελλαδικής εμβέλειας και το ίδιο χρονικό διάστημα σκηνοθέτησε και σκηνογράφησε ταινίες μικρού μήκους, αποσπώντας βραβεία δύο φορές σε διεθνή φεστιβάλ σπουδαστικών ταινιών. Από το 2012 έως και σήμερα δραστηριοποιείται μεταξύ κινηματογράφου, θεάτρου και γραφιστικής. Στο θέατρο έχει εργαστεί, κυρίως, στο πόστο της Οργάνωσης Παραγωγής και του βοηθού Σκηνοθέτη με τους Γ.Αποστολόπουλο, Χ.Μωραΐτη, Θ.Βελισσάρη και Ν.Σακαλίδη και ως βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγου με τους Θ.Κολαλά, Μ.Μυλωνά, Μ.Τριανταφυλλίδου και Μ.Καβαλιώτη. Στο Θέατρο Εταιρότητα, όπου είναι και ο κυριότερος χώρος δράσης της, ασχολείται επίσης και με τη δημιουργία των προωθητκών βίντεο (trailer) και τον σχεδιασμό του έντυπου προωθητικού υλικού (αφίσες/flyers/banners), τόσο των παραστάσεων, όσο και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του θεάτρου. Επίσης, ασχολείται με τη γραμματειακή υποστήριξη και την οργάνωση όλων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που λειτουργούν εντός του Θεάτρου Εταιρότητα. Ακόμη, από το 2015 έως και σήμερα δραστηριοποιείται και στην εφηβική σκηνή του Μικρού Βορρά, οργανώνοντας και προωθώντας παραστάσεις σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σεμινάρια που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς, με θέμα τη διάδραση, σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, από το 2017, βρίσκεται στην οργάνωση του Θεατρικού Εργαστηρίου για εκπαιδευτικούς, στα πλαίσια του οποίου έχει παρακολουθήσει πρόσθετα επιμορφωτικά σεμινάρια Εκπαιδευτικού Δράματος(Μ. Χατζηγεωργίου, Φλ. Σπύρου) και Μουσικοπαιδαγωγικής(Ν. Θεοδωρίδης). Από το 2012 και μετά έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια και εργαστήρια φωτογραφίας (διδασκαλία Χ.Παπαφράγκου, Π.Χατζητόλιος), υποκριτικής, φωνητικής, και κινησιολογίας (διδασκαλία Ν.Σακαλίδης, Θ.Βελισσάρης, Μ. Γαρμπή, Ε. Καβαλίκα) και κατασκευής μάσκας (διδασκαλία Μ.Φωκά). Το 2017 δημιούργησε την πρώτη της ταινία με δικά της χειροποίητα στοιχεία θεάτρου σκιών και animation, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί και η πρώτη της μεγαλύτερη κινηματογραφική παραγωγή, ταινίας μεσαίου μήκους. Το 2018 στα πλαίσια του Φεστιβάλ «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο» ανέλαβε την εικαστική επιμέλεια στο Θεατρικό Αναλόγιο «Λο» σε κείμενο του Αλ. Λούντζη-Αν. Μητροπάνου και σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη, Δημοτικό Θέατρο Πειραία. Την ίδια χρονιά σκηνοθέτησε στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών, την παράσταση “Η κωμική πλευρά του Τσέχωφ” Α.Τσέχωφ, καθώς ανέλαβε και τη δημιουργία όλων των προωθητικών εντύπων της παράστασης. Τέλος, από τον οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, μπήκε και στον χώρο της διδασκαλίας, εκκινώντας στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών, “Εργαστήρι Κινηματογράφου” για παιδιά α’βαθμιας εκπαίδευσης, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη.

 

Έλενα Παντελίδου

Η Έλενα Παντελίδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη τον Αύγουστο του 1988 και έκτοτε ζει

εκεί. Αποφοίτησε από την Ανωτέρα Δραματική Σχολή – Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης

Διαμαντόπουλος με πιστοποιημένο πτυχίο από το Υπουργείο Πολιτισμού. Από το 2017

εντάχθηκε στο θίασο του θεάτρου Εταιρότητα και συμμετέχει σε θεατρικές παραστάσεις

της πόλης.

Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων υποκριτικής, ορθοφωνίας και χορού με τους Νίκο

Σακαλίδη, Θωμά Βελισσάρη, Πόλυ Βόικου, Μαριάνθη Ψωματάκη.

Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις όπως την οπερέτα «Σαμψών και Δαλιδά»

στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το 2011 σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Ζνανιέτσκι, στη

μουσικοθεατρική παράσταση «Καρυοθραύστης» στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης το

2014 σε σκηνοθεσία Άσπας Φούτση και το 2017 στη θεατρική παράσταση του Θεάτρου

Εταιρότητα «Ο Βίος του Ευστράτιου|Γραφή Πρώτη» σε κείμενο και σκηνοθεσία Θωμά

Βελισσάρη.

Παράλληλα, έχει ασχοληθεί με το παιδικό θέατρο συμμετέχοντας σε θεατρικές

παραστάσεις της Παιδικής Σκηνής Θεσσαλονίκης, όπως «Ο Τρελαντώνης» της Πηνελόπης

Δέλτα σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Γεράρδου και «Ο Μάγος του Όζ» του Λάιμαν Φρανκ

Μπάουμ σε σκηνοθεσια Θωμά Βελισσάρη, καθώς επίσης και σε παιδικές θεατρικές

παραστάσεις της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας Ταμίλα Κουλίεβα και του σκηνοθέτη Βασίλη

Ισσόπουλου στο Θέατρο Κολοσσαίον.

Έχει συνεργαστεί με το Τμήμα Κινηματογράφου Α.Π.Θ. σε ταινίες μικρού μήκους και

ανεξάρτητων παραγωγών.

Τέλος, έχει γράψει προσωπικές ποιητικές συλλογές, καθώς και ένα θεατρικό έργο «Ο

Κίτρινος Νάνος» σε συνεργασία με την ηθοποιό Σεβαστή Δονσούζη.

 

Περικλής Σταύρου

Ο Περικλής Σταύρου γεννήθηκε το 1992 και μεγάλωσε στην Πρέβεζα. Από το 2010 ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή- Σύγχρονο Θέατρο Β. Διαμαντόπουλος, όπου και αποφοίτησε το 2014 ολοκληρώνοντας επιτυχώς τις εξετάσεις υποκριτικής του Υπ. Πολιτισμού. Το 2018 ξεκίνησε τις σπουδές του στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Έχει παρακολουθήσει πολυάριθμα σεμινάρια υποκριτικής στο Θέατρο Εταιρότητα με τους Θ. Βελισσάρη και Ν. Σακαλίδη, καθώς και μαθήματα και σεμινάρια χορού στην Σχολή χορού Άσπας Φούτση, στην Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης και στο Studio Vis Motrix. Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις παιδικού και εφηβικού θεάτρου: «Αλαντίν» και «Νταντά εξ ουρανού» σε σκηνοθεσία Ταμίλας Κουλίεβα, «Μηχανορραφήματα» σε σκηνοθεσία Λουκίας Ορφανίδου, «Το χοντρό μπιζέλι» σε σκηνοθεσία Διονύση Ζαφειρίδη, «Η χιονάτη και οι 7 υπέροχοι μουσικοί» σε σκηνοθεσία Γιώργου Γρηγοριάδη, «Η Μάσσα και ο αρκούδος» σε σκηνοθεσία Ανδρονίκης Μαλακόζη, «Ο μάγος του Οζ» σε σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη.
Επίσης, έχει συμμετάσχει και σε παραγωγές στο ελεύθερο θέατρο και σε κρατικούς φορείς: «Βιολογικός Μετανάστης» σε σκηνοθεσία της Ομάδας Fartistic, «Σαμσών και Δαλιδά» σε σκηνοθεσία Μichal Znaniecki, «Albert Herring» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Καρατζά, «Εν Ατένταντ Γκοντό» σε σκηνοθεσία Ελένης Χούμου, «Εξομολογήσεις» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή, «Joseph Roth-αυτό που βλέπω» σε σκηνοθεσία Άννας Μαρίας Ιακώβου. Ως βοηθός σκηνοθέτη έχει συμμετάσχει το 2017 στις παραστάσεις «Δεν πληρώνω- Δεν πληρώνω» και «Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή. Επίσης, έχει συμμετάσχει ως χορευτής στις παραστάσεις χορού «Καρυοθραύστης» σε σκηνοθεσία Άσπας Φούτση και «Χορός» σε σκηνοθεσία Πόλυ Βόικου.
Στον κινηματογράφο συμμετείχε ως ηθοποιός στις ταινίες: «Σαρκοβόρος» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Βαβάτση, «Στημένο Παιχνίδι» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τεζετζίδη και στην ταινία «Τα Πνεύματα» σε σκηνοθεσία Srdjan Milosavljevic.

 

 

 

Κώστας Χατζηγεωργίου

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1993. Απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής- Σύγχρονο Θέατρο Βασίλης Διαμαντόπουλος το 2015, ξεκίνησε άμεσα να εργάζεται στο θέατρο ξεκινώντας με τις παιδικές παραστάσεις “Παραμύθι χωρίς όνομα” σε σκηνοθεσία Κάρμεν και Χριστίνας Ρουγγέρη (2015) και “Το Φωτεινό Δωμάτιο” σε σκηνοθεσία Ντίνας Σταματοπούλου (2016). Έκτοτε, συμμετείχε και σε άλλες παραστάσεις όπως η performance “Ο νόμος της σιωπής”
σε σκηνοθεσία Νικολίνας Γκάλλιου (2015), “Χέντα Γκάμπλερ” σε σκηνοθεσία Νίκου Σακαλίδη (2016), στην μουσικοθεατρική παράσταση “Fate” σε σκηνοθεσία Άννας Μαρίας Ιακώβου (2016), “Λεόντιος και Λένα” σε σκηνοθεσία Μελίνας Γαρμπή (2017), “Ο Βίος του Ευστράτιου|Γραφή Πρώτη” σε σκηνοθεσία Θωμά Βελισσάρη (2017), “Εξομολογήσεις”, τρία δραματοποιημένα διηγήματα του Α.Παπαδιαμάντη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή (2017-18). Επίσης, έχει συμμετάσχει σε σκηνοθεσίες παραστάσεων φοιτητών του Τμήματος Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2017-18). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια, εργαστήρια και στούντιο υποκριτικής στην στέγη του Θεάτρου Εταιρότητα (οργανική συνέχεια του θεάτρου Ακτίς Αελίου) σε διδασκαλία Νίκου Σακαλίδη και Θωμά Βελισσάρη. Στα πλαίσια της Σχολής Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, έχει συμμετάσχει στις ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους: “ΜΑΡΛΥ” της Ελένης Χρυσομάλλη, “Περίπατος” του Κώστα Στάθη, “Οδός Χαμένου Κόσμου” του Ραφαήλ Αλεξανδράκη και “Ανέφικτη Ενότητα” του Κώστα Στάθη. Δραστηριοποιείται επίσης και στον χώρο της μουσικής από το 2013, έχοντας ασχοληθεί με μουσικά όργανα όπως φυσαρμόνικα, γιουκαλίλι, τρομπέτα και κιθάρα.

 

 

FRIDAY AUGUST 2ND

KATERINI – Municipal Park Theatre

Outokia-   Different version of “The Birds”

Written and directed by Thomas Velissaris

Ticket prices: 12 € regular (10 € pre-purchase), 8 € reduced (unemployed/students/multi-child family/disabled visitors/over 65), 5 € tax-free

Ώρα

(Παρασκευή) 21:00 - 23:30

Τοποθεσία

Θέατρο Πάρκου Κατερίνης

X